Praktická měření VCDS – Singletesty diesel

DiagAcademy
Poslední aktualizace 24. 9. 2025
5.0 /5
(4)

Podrobnosti o kurzu

Představujeme vám Praktická měření VCDS – Singletesty diesel. Toto není další nudná přednáška. Je to esence let praxe, destilovaná do 15 praktických videí. Ukážeme vám, jak provádět testy, které vám okamžitě odhalí skryté závady, o kterých si myslíte, že je s diagnostikou nemožné odhalit.
Proč je tento kurz jiný? Tento kurz je postaven na principech, které denně používáme v dílně. Každý test je zaměřen na konkrétní problém, se kterým se setkáte. Žádná zbytečná teorie, jen čistá praxe.
  1. Praktické know-how, ne teorie: Zapomeňte na obecné poučky. Tento kurz je postaven na principech, které denně používáme v dílně. Každý test je zaměřen na konkrétní problém, se kterým se setkáte. Žádná zbytečná teorie, jen čistá praxe.
  2. Nejvyšší rychlost vzorkování: Víme, že staré diagnostiky jsou pomalé a data z nich jsou neobjektivní. Naučíme vás, jak z VCDS „vytřískat“ maximum a dosáhnout vzorkování až 20x za vteřinu, což je nezbytné pro detekci i těch nejjemnějších nuancí v chování motoru. Bez této rychlosti by test neměl smysl.
  3. Školí vás mistr oboru: Vede vás Jiří Hampl, lektor, jehož kurzy prošly stovky mechaniků a technický guru DiagAcademy. Jiří strávil tisíce hodin u vozů VAG a jeho znalosti jsou 100% ověřené praxí.

Co se v kurzu naučíte?

  1. Test vstřikovačů u Common Rail
    • Naučíte se unikátní metodu volné akcelerace, při které se zaměříte na dvě klíčové hodnoty: vstřikované množství (nad 30 mg/zdvih) a hodnotu lambda.
    • Zjistíte, že pokud se jednotka snaží dát plnou dávku, ale hodnota lambda zůstává vysoká, vstřikovače dávají málo, což je jasný signál pro jejich vadu.
    • Odhalíte skryté problémy s rychlostí otevírání vstřikovačů sledováním nulové dávky v mikrosekundách. I když korekce na volnoběh vypadají dobře, na základě kalibračních bodů v paměti jednotky poznáte, jak se vstřikovač bude chovat při různých tlacích paliva a v zátěži.
  2. Test vstřikovačů u starších PD motorů
    • U motorů bez lambda sondy se naučíte, jak ověřit přání řídicí jednotky. Pokud si jednotka přeje vysokou dávku (až 50 mg/zdvih), ale motor nejede, je to jasná indicie, že vstřikovače jsou na vině.
    • Naučíte se testovat korekce při plné zátěži (do 1500 ot/min) a zjistit, kdy se korekce dostanou na hranici 2.5 mg/zdvih, což signalizuje vadný vstřikovač nebo jeho uložení.
    • Zjistíte, jak na PD motorech testovat rychlost pohybování jehel elektromagnetických ventilů a odhalit nečistoty.
  3. Test regulace tlaku paliva a těsnosti CR systému
    • Naučíte se diagnostikovat kolísání tlaku na volnoběh i za jízdy sledováním regulační odchylky a buzení regulátorů.
    • Odhalíte, zda se jedná o netěsnost nebo problém s regulátorem.
    • Ukážeme vám, jak „překonat“ řídicí jednotku a vyvolat maximální tlak v railu, abyste mohli vizuálně ověřit netěsnosti u vstřikovačů nebo regulátorů.
  4. Další testy pro pokročilou diagnostiku
    • Naučíte se testovat kompresi motoru bez osciloskopu, jen pomocí VCDS a sledováním kolísání napětí akumulátoru.
    • Díky vysokému vzorkování uvidíte, jak vysokotlaké čerpadlo pracuje, a odhalíte opotřebení pístků na základě „schodů“ v grafu tlaku.
    • Získáte přístup k bonusovým materiálům, které vám usnadní práci a urychlí diagnostiku.

Pojďte si zajistit konkurenční výhodu na trhu

Přestaňte tápat a spoléhat na štěstí. Investujte do svých znalostí a staňte se expertem, za kterým se zákazníci budou vracet. Získejte přístup ke kurzu, který vás naučí, jak správně číst data a dělat spolehlivé závěry. Chci se stát expertem a ušetřit čas!

Nejčastější dotazy

  1. Je kurz určen pro začátečníky?
    Kurz předpokládá základní znalost ovládání diagnostiky VCDS. Je primárně určen pro techniky, kteří už s diagnostikou pracují, ale chtějí se posunout v interpretaci dat a odhalování komplexních závad.
  2. Jak dlouho mám ke kurzu přístup?
    Po zakoupení získáváte neomezený doživotní přístup k obsahu kurzu. Můžete se k němu kdykoliv vrátit a osvěžit si své znalosti.
  3. Jaké vybavení potřebuji?
    Pro plné využití kurzu potřebujete diagnostiku VCDS (originál s funkčním vysokorychlostním vzorkováním), notebook a přístup k vozidlu s naftovým motorem. Některé pokročilé testy (např. test těsnosti) vyžadují PWM aktivátor.
  4. Mohu si zakoupit pouze jednotlivé testy?
    Ne. Kurz je koncipován jako ucelený systém, kde na sebe jednotlivé testy navazují. Pro maximální efektivitu a pochopení je nutné absolvovat celý balíček.

Zahrnuté materiály

  • Patnáct výukových logů (csv) + vytvořené xlsx
  • Dvanáct přednastavení pro VCDS
  • PDF skripta praktické části

Cílová skupina účastníků

  • Autotronici, diagnostici
  • Automechanici
  • Autoelektrikáři
  • Specialisté na automotive IT
  • Školitelé a lektoři odborných kurzů
  • Studenti technických oborů (SOU, SŠ, VŠ)

Lekce

16 lekcí1h 51m

Materiály ke stažení + Bonus

Bonusové video – Test komprese pomocí VCDS00:04:11
Materiály ke stažení

Testy vstřikovačů Pumpe-Düse a Common-Rail

Testy rozdílů dávek

Testy dávek vstřikovačů (Pumpe-Düse a Common-Rail)

Test regulace tlaku v Railu

Test těsnosti vysokotlakých komponentů Common-Rail

Hodnocení studenty

5.0
4 hodnocení
100%
0%
0%
0%
0%

Recenze (4)

Perfektne a jednoducho vysvetlé. Mám zaplatenú verziu VCDSka a tento kurz mi rozšíril prehľad ako vyžiť niektoré málo využívané funkcie u VCDS. Plánujem si pozrieť aj ďalšie kurzy týkajúce sa VCDSka.
Ďakujem

Výborné vysvětlení a rady ohledně dieselu.

Zůčastnil jsem se prezenčního školení a tento kurz je jako bonus .Určitě je dobré, když třeba za měsíc se můžete k probíraným tématům vrátit.
Navíc videa z dílny perfektně doplňují výklad na školení.Tato školení a bonusy jsou vhodné jak pro poročilé mechaniky tak pro začátečníky a studenty.

Perfektný výklad

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare

Ještě nemáte účet? Zaregistrujte se zdarma

Zapomněli jste heslo?