Praktická měření VCDS – Singletesty diesel
Podrobnosti o kurzu
Představujeme vám Praktická měření VCDS – Singletesty diesel. Toto není další nudná přednáška. Je to esence let praxe, destilovaná do 15 praktických videí. Ukážeme vám, jak provádět testy, které vám okamžitě odhalí skryté závady, o kterých si myslíte, že je s diagnostikou nemožné odhalit.
Proč je tento kurz jiný? Tento kurz je postaven na principech, které denně používáme v dílně. Každý test je zaměřen na konkrétní problém, se kterým se setkáte. Žádná zbytečná teorie, jen čistá praxe.
- Praktické know-how, ne teorie: Zapomeňte na obecné poučky. Tento kurz je postaven na principech, které denně používáme v dílně. Každý test je zaměřen na konkrétní problém, se kterým se setkáte. Žádná zbytečná teorie, jen čistá praxe.
- Nejvyšší rychlost vzorkování: Víme, že staré diagnostiky jsou pomalé a data z nich jsou neobjektivní. Naučíme vás, jak z VCDS „vytřískat“ maximum a dosáhnout vzorkování až 20x za vteřinu, což je nezbytné pro detekci i těch nejjemnějších nuancí v chování motoru. Bez této rychlosti by test neměl smysl.
- Školí vás mistr oboru: Vede vás Jiří Hampl, lektor, jehož kurzy prošly stovky mechaniků a technický guru DiagAcademy. Jiří strávil tisíce hodin u vozů VAG a jeho znalosti jsou 100% ověřené praxí.
Co se v kurzu naučíte?
- Test vstřikovačů u Common Rail
- Naučíte se unikátní metodu volné akcelerace, při které se zaměříte na dvě klíčové hodnoty: vstřikované množství (nad 30 mg/zdvih) a hodnotu lambda.
- Zjistíte, že pokud se jednotka snaží dát plnou dávku, ale hodnota lambda zůstává vysoká, vstřikovače dávají málo, což je jasný signál pro jejich vadu.
- Odhalíte skryté problémy s rychlostí otevírání vstřikovačů sledováním nulové dávky v mikrosekundách. I když korekce na volnoběh vypadají dobře, na základě kalibračních bodů v paměti jednotky poznáte, jak se vstřikovač bude chovat při různých tlacích paliva a v zátěži.
- Test vstřikovačů u starších PD motorů
- U motorů bez lambda sondy se naučíte, jak ověřit přání řídicí jednotky. Pokud si jednotka přeje vysokou dávku (až 50 mg/zdvih), ale motor nejede, je to jasná indicie, že vstřikovače jsou na vině.
- Naučíte se testovat korekce při plné zátěži (do 1500 ot/min) a zjistit, kdy se korekce dostanou na hranici 2.5 mg/zdvih, což signalizuje vadný vstřikovač nebo jeho uložení.
- Zjistíte, jak na PD motorech testovat rychlost pohybování jehel elektromagnetických ventilů a odhalit nečistoty.
- Test regulace tlaku paliva a těsnosti CR systému
- Naučíte se diagnostikovat kolísání tlaku na volnoběh i za jízdy sledováním regulační odchylky a buzení regulátorů.
- Odhalíte, zda se jedná o netěsnost nebo problém s regulátorem.
- Ukážeme vám, jak „překonat“ řídicí jednotku a vyvolat maximální tlak v railu, abyste mohli vizuálně ověřit netěsnosti u vstřikovačů nebo regulátorů.
- Další testy pro pokročilou diagnostiku
- Naučíte se testovat kompresi motoru bez osciloskopu, jen pomocí VCDS a sledováním kolísání napětí akumulátoru.
- Díky vysokému vzorkování uvidíte, jak vysokotlaké čerpadlo pracuje, a odhalíte opotřebení pístků na základě „schodů“ v grafu tlaku.
- Získáte přístup k bonusovým materiálům, které vám usnadní práci a urychlí diagnostiku.
Pojďte si zajistit konkurenční výhodu na trhu
Přestaňte tápat a spoléhat na štěstí. Investujte do svých znalostí a staňte se expertem, za kterým se zákazníci budou vracet. Získejte přístup ke kurzu, který vás naučí, jak správně číst data a dělat spolehlivé závěry. Chci se stát expertem a ušetřit čas!Nejčastější dotazy
- Je kurz určen pro začátečníky?
Kurz předpokládá základní znalost ovládání diagnostiky VCDS. Je primárně určen pro techniky, kteří už s diagnostikou pracují, ale chtějí se posunout v interpretaci dat a odhalování komplexních závad. - Jak dlouho mám ke kurzu přístup?
Po zakoupení získáváte neomezený doživotní přístup k obsahu kurzu. Můžete se k němu kdykoliv vrátit a osvěžit si své znalosti. - Jaké vybavení potřebuji?
Pro plné využití kurzu potřebujete diagnostiku VCDS (originál s funkčním vysokorychlostním vzorkováním), notebook a přístup k vozidlu s naftovým motorem. Některé pokročilé testy (např. test těsnosti) vyžadují PWM aktivátor. - Mohu si zakoupit pouze jednotlivé testy?
Ne. Kurz je koncipován jako ucelený systém, kde na sebe jednotlivé testy navazují. Pro maximální efektivitu a pochopení je nutné absolvovat celý balíček.
Zahrnuté materiály
- Patnáct výukových logů (csv) + vytvořené xlsx
- Dvanáct přednastavení pro VCDS
- PDF skripta praktické části
Cílová skupina účastníků
- Autotronici, diagnostici
- Automechanici
- Autoelektrikáři
- Specialisté na automotive IT
- Školitelé a lektoři odborných kurzů
- Studenti technických oborů (SOU, SŠ, VŠ)
Lekce
16 lekcí1h 51m
Materiály ke stažení + Bonus
Bonusové video – Test komprese pomocí VCDS00:04:11
Materiály ke stažení
Testy vstřikovačů Pumpe-Düse a Common-Rail
Testy rozdílů dávek
Testy dávek vstřikovačů (Pumpe-Düse a Common-Rail)
Test regulace tlaku v Railu
Test těsnosti vysokotlakých komponentů Common-Rail
Hodnocení studenty
Recenze (4)
Perfektne a jednoducho vysvetlé. Mám zaplatenú verziu VCDSka a tento kurz mi rozšíril prehľad ako vyžiť niektoré málo využívané funkcie u VCDS. Plánujem si pozrieť aj ďalšie kurzy týkajúce sa VCDSka.
Ďakujem
Zůčastnil jsem se prezenčního školení a tento kurz je jako bonus .Určitě je dobré, když třeba za měsíc se můžete k probíraným tématům vrátit.
Navíc videa z dílny perfektně doplňují výklad na školení.Tato školení a bonusy jsou vhodné jak pro poročilé mechaniky tak pro začátečníky a studenty.