Než začnete
Úvodní informace
Soubory ke stažení
Hlavní školení EDC 15
Část 01 – Úvod37:32
Část 02 – Palivové mapy (DW, SM, TL)01:09:36
Část 03 – Palivové mapy (Kalibrace HDK, Duration, Duration Selector)54:34
Část 04 – Palivové mapy (Počátek vstřiku, startovací dávka)01:02:51
Část 05 – Vzduchové mapy (Turbo, řízení N75)55:42
Část 06 – Analýza chiptuningu39:29
Průvodci EDC15 – práce ve WinOLS
Otevření a popis souborů ve WinOLS09:19
Základy úprav map ve WinOLS38:27
Analýza chiptuningu ve WinOLS07:07
Úprava mapy přání řidiče (téma 1)10:20
Úprava mapy omezovače krouticího momentu (téma 3)10:47
Úprava mapy dávky paliva pro start (téma 9)07:34
Průvodci EDC15 – vyhledávání map
Přání řidiče – Driver Wish (DW)09:18
Omezovač kouřivosti dle MAF – Smoke limiter MAF (SL MAF)26:59
Omezovač kroutícího momentu – Torgue limiter (TL)11:44
Kalibrace dávky čerpadla HDK kroužek09:37
Úhel vstřiku (trvání) – Duration (D)29:58
Volič úhlu vstřiku – Duration selector04:42
Počátek vstřiku (předvstřik) – Start Of Injection (SOI)29:52
Omezovač počátku vstřiku – Start Of Injection Limiter (SOI L)13:23
Dávka paliva pro start – Injection Quantity START (IQ START)15:31
EGR požadovaná/cílová hodnota nasávaného vzduchu11:11
Plnicí tlak, požadovaná/cílená hodnota – Boost targer (BT)06:34
Omezovač plnicího tlaku – Boost limiter (BL)05:14
Omezovač plnicího tlaku, jednotná hodnota – Single Value Boost Limiter (SVBL)05:57
Řízení ventilu plnicího tlaku N7509:52
Hlavní školení EDC 16/17
Část 02 – Mapy EDC16 -SL MAF, SL MAP, SL LS57:28
Část 03 – Mapy EDC16 -TL, T/IQ, DR, DR S50:39
Část 04 – Mapy EDC16 – SOI, SOI S, SOI L, Start52:07
Část 05 – Mapy EDC16 – EGR, BT, BL, SVBL, N7542:05
Část 06 – Mapy EDC17 – DW, SL MAF, SL MAP, SL LS, TL, T/IQ, OT, SOI57:54
Část 07 – Mapy EDC17 – RAIL, EGR, BT, BL, N75, Start57:11
Průvodci EDC16/17 – práce ve WinOLS
Otevření a popis souborů ve WinOLS (EDC16)08:05
Otevření a popis souborů ve WinOLS (EDC17C46)04:19
Analýza chiptuningu ve WinOLS (EDC17C46)19:46
Orientační analýza chiptuningu ve WinOLS (EDC17C46)09:41
Průvodci EDC16 – vyhledávání map
Přání řidiče – Driver Wish (DW)28:13
Omezovač kouřivosti dle MAF – Smoke Limiter MAF (SL MAF)06:52
Omezovač kouřivosti dle MAP – Smoke Limiter MAF (SL MAP)07:56
Omezovač kouřivosti součinitelem Lambda – Smoke Limiter LAMBDA (SM L)09:54
Omezovač kroutícího momentu – Torgue Limiter (TL)04:35
Konverter Nm/mg – Converter Nm/mg (T/IQ)08:57
Úhel vstřiku (TRVÁNÍ 01) – Duration 01 (DR 01)08:10
Úhel vstřiku (TRVÁNÍ 02…05) – Duration (DR 02…05)06:30
Volič úhlu vstřiku – Duration Selector (DR S)09:07
Počátek vstřiku (0…9) – Start Of Injection (SOI 0…9)35:33
Volič počátku vstřiku – Start Of Injection Selector (SOI S)14:22
Omezovač počátku vstřiku – Start Of Injection Limiter (SOI L)05:59
Dávka paliva pro start – Injection Quantity Start (IQ START)05:40
EGR požadovaná/cílová hodnota nasávaného vzduchu (EGR)04:20
Plnicí tlak, požadovaná/cílená hodnota – Boost targer (BT)04:42
Omezovač plnicího tlaku – Boost limiter (BL)06:14
Omezovač plnicího tlaku, jednotná hodnota – Single Value Boost Limiter (SVBL)04:28
Řízení ventilu plnicího tlaku N7506:44
Průvodci EDC17 – vyhledávání map
Přání řidiče – Driver Wish (DW)20:19
Omezovač kouřivosti dle MAF – Smoke Limiter MAF (SL MAF)11:17
Omezovač kouřivosti dle MAP – Smoke Limiter MAF (SL MAP)04:16
Omezovač kouřivosti součinitelem lambda – Smoke Limiter Lambda (SM L)19:52
Omezovač kroutícího momentu – Torgue Limiter (TL)08:28
Konverter Nm/mg – Converter Nm/mg (T/IQ)06:06
Doba vstřiku – Opening Time (OT)08:40
Počátek vstřiku (0…5) – Start Of Injection Main Injectin (SOI 0…5 MI)16:39
Počátek vstřiku (0…17) – Start Of Injection Pilotion and Post Injection (SOI 0…17 Pi.I Po.I)12:36
Počátek vstřiku pro regeneraci (0…1 DPF) – Start Of Injection Main Injectin (SOI 0…1 DPF)08:45
Tlak v Railu mechanický limit – Rail Mechanical Limit (R ML)07:38
Tlak v Railu požadovaný – Rail Target (RAIL T)12:38
Dávka paliva pro start – Injection Quantity Start (IQ START)06:47
EGR OTEVŘENÍ – EGR Valve Opening (EGR VO)08:32
EGR požadovaná/cílová hodnota nasávaného vzduchu (EGR)08:27
Plnicí tlak, požadovaná/cílená hodnota – Boost targer (BT)14:54
Omezovač plnicího tlaku – Boost limiter (BL)05:03
Řízení ventilu plnicího tlaku N7509:05
Část 01 – Úvod, Mapa DW
Část 01 – Úvod, mapa DW
Vítejte v první části školení zaměřeného na řídicí jednotky BOSCH EDC16 a EDC17. Tento úvodní blok vás provede klíčovými rozdíly oproti starším systémům EDC15, seznámí vás se současným stavem a legislativou v oblasti chiptuningu a představí základní nástroje a postupy pro práci s mapami v programu WinOLS. Detailně se zaměříme na první a nejdůležitější mapu – Přání řidiče (Driver’s Wish), která tvoří základ pro veškeré další výpočty dávky paliva.
V tomto videu se dozvíte:
-
-
- Úvod do EDC16/17: Pochopíte strukturu kurzu, klíčové rozdíly a nárůst komplexnosti map oproti starším jednotkám EDC15. Získáte také přehled o současném stavu chiptuningu a jeho legislativních aspektech.
- Práce ve WinOLS: Seznámíte se se základní orientací v softwaru, včetně identifikace řídicí jednotky, načítání souborů a pochopení zobrazení Hex Dump. Objasníme si kritický rozdíl ve stahování dat přes OBD zásuvku u EDC16 (pouze mapy) a důsledky pro úpravy.
- Mapa Přání řidiče (Driver’s Wish): Detailně prozkoumáme funkci této základní mapy, která na rozdíl od EDC15 pracuje s krouticím momentem v newtonmetrech (Nm). Zjistíte, proč u EDC16 existuje více variant této mapy (pro různé rychlostní stupně, pohon 4×4 či zpátečku).
- Diagnostický význam: Naučíte se, jak v diagnostice (kanál 8, pole 2) sledovat hodnotu přání řidiče a jak ji využít k odhalení závad, například při nereagujícím plynovém pedálu. Zjistíte, proč je pro správné měření nutné, aby motor běžel.
-
