Singletesty VCDS – palivový systém benzín
Podrobnosti o kurzu
Už nikdy nevyměňujte drahé díly naslepo. Zjistěte, jak odhalit závady palivového systému FSI a TSI pomocí VCDS bez osciloskopu, multimetru nebo zdlouhavých jízd.
Jaký je rozdíl mezi FSI a TSI pumpou v nouzovém režimu?
U starších FSI motorů, pokud odpojíte regulaci, pumpa přejde do nouzového režimu s minimálním tlakem. U novějších TSI motorů naopak po odpojení regulace pumpa jede na plný výkon a dodává maximální tlak. To je klíčový rozdíl pro testování.
Jak poznám, že je vadný regulační ventil tlaku?
Můžete ho testovat sluchem. S aktivátorem nebo i akčními členy v diagnostice lze vyvolat cvakání ventilu. Pokud je zvuk nepravidelný, nebo chybí, je to známka problému.
Proč bych měl testovat těsnost při maximálním tlaku?
Závady se často projevují jen při vysokém zatížení a tlaku. Testováním při maximálním tlaku, kterého dosáhnete v dílně, donutíte systém k projevu skrytých netěsností, které by se na volnoběh neobjevily.
Proč moje auto po nastartování cuká a pak se to zlepší?
Velmi často je to způsobeno netěsným ventilem odvětrání nádrže. Po delší době stání se v nádobce nahromadí výpary, které se po startu dostanou do sání a způsobí obohacení směsi. Jakmile se motor ohřeje, lambda sonda začne pracovat a jednotka adaptuje směs, a tím se problém zdánlivě ztratí.
Jaký je maximální tlak u novějších motorů?
Zatímco starší FSI a TSI motory měly maximální tlak kolem 120-140 barů, u novějších Euro 6 motorů z roku 2015 a novějších je to až 220-230 barů. To klade mnohem větší nároky na těsnost a přesnost komponentů.
Jistě to znáte. Zákazník přijede s vozem, který „občas“ cuká, má nepravidelný volnoběh, nebo mu jen svítí kontrolka motoru. Diagnostika hlásí nízký tlak paliva nebo špatnou směs, ale co dál? Můžete se spolehnout na domněnky a vyměnit díl za desetitisíce, anebo se vydat na zdlouhavou testovací jízdu a doufat, že se závada projeví. To jsou hodiny času a žádná záruka, že se trefíte. Co když je problém v něčem jiném? Co když je drahá pumpa v pořádku a chyba je v odvětrání nádrže nebo v netěsném vstřikovači?
Představujeme vám online školení, které vás naučí, jak přesně diagnostikovat palivový systém motorů FSI a TSI a to s jistotou. Od teď už nebudete měnit drahé díly naslepo. Budete se opírat o jasné a ověřené postupy.
Proč je tento kurz jiný? Nečeká vás žádná suchá teorie nebo marketingové fráze. Školení je postavené na reálných problémech a řešeních z dílny. Namísto hodinového cestování a zbytečných nákladů získáte okamžitě použitelné know-how, které vám ušetří čas a hlavně peníze.
- Přímo z praxe, ne z učebnice: Všechny postupy a testy jsou z dílny. Žádná teorie, která nefunguje v reálném životě.
- ednoduchost a rychlost: Naučíte se testy, které trvají jen pár minut a poskytnou vám přesnou diagnózu. Uvidíte, jak se vyhnout zdlouhavému logování za jízdy a jak získat spolehlivé výsledky přímo v dílně.
- Žádný drahý hardware: K diagnostice vám stačí pouze diagnostika VCDS. Žádný osciloskop, žádný multimetr, žádné speciální sondy – vše se naučíte ověřit přes sériovou diagnostiku a akční členy.
Co se v kurzu naučíte
- Nízkotlaký systém a jeho záludnosti
- Objevíte, jak funguje nízkotlaké palivové čerpadlo a jeho řízení. Zjistíte, že na rozdíl od starých MPI systémů umí řídicí jednotka měnit jeho otáčky, a tím regulovat tlak.
- Naučíte se, jaký je zásadní rozdíl v nouzovém režimu mezi staršími FSI a novějšími TSI motory. U FSI po odpojení regulace čerpadla tlak klesne, zatímco u TSI se tlak naopak nastaví na maximum. To je klíčové pro správnou diagnostiku.
- Ukážeme vám, jak pomocí VCDS ověřit výkon čerpadla i bez externího měřicího zařízení.
- Regulace tlaku – proč je klíčová
- Pochopíte, jak funguje regulační ventil tlaku, a jaký je rozdíl mezi regulací FSI a TSI. Zjistíte, že u FSI motorů je ventil pod proudem zavřený, zatímco u TSI je v klidu zavřený.
- Dozvíte se, jaké je normální cvakání a jak poznat, že je ventil zaseklý nebo netěsný, a to pouze sluchem.
- Uvidíte, jak testovat ventil pomocí diagnostiky, a jak se vyhnout zbytečné demontáži.
- Diagnostika vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů
- Naučíte se, jak testovat výkon a těsnost vysokotlakého čerpadla a vstřikovačů.
- Uvidíte, jak dosáhnout maximálního tlaku v systému bez jízdy, a jak na základě toho ověřit těsnost. Zjistíte, proč je testování při maximálním tlaku spolehlivější než při volnoběhu.
- Ukážeme vám, jak rozlišit problém s vysokotlakou pumpou od netěsnosti vstřikovačů. Zjistíte, že nejčastější příčinou dlouhých teplých startů jsou právě netěsné vstřikovače.
- Odvětrání nádrže – systém, který nikdo neřeší, ale ovlivňuje vše
- Pochopíte, jak systém odvětrání nádrže ovlivňuje adaptace palivové směsi a jak může způsobit cukání po startu nebo dokonce zhoršit studené starty.
- Naučíte se, jak pomocí jednoduchého testu ověřit těsnost a průchodnost systému.
- Zjistíte, jak ověřit, že adaptace směsi jsou v pořádku.
Lektor Jiří Hampl
Jiří Hampl není teoretik. Je to člověk z praxe, který strávil tisíce hodin v dílně, u diagnostiky vozidel koncernu VAG. Jeho kurzy prošly stovky mechaniků, kteří dnes díky jeho know-how patří ke špičce ve svém oboru.Zajistěte si svůj přístup hned!
Tato metoda diagnostiky je výsledkem tisíců hodin strávených v dílně. Můžete buď dál zkoušet a plýtvat časem, nebo se můžete naučit pracovat jako profesionál. Investice do tohoto kurzu se vám vrátí po jedné jediné správně diagnostikované závadě. Chci se stát expertem a ušetřit čas!Často kladené dotazy
U starších FSI motorů, pokud odpojíte regulaci, pumpa přejde do nouzového režimu s minimálním tlakem. U novějších TSI motorů naopak po odpojení regulace pumpa jede na plný výkon a dodává maximální tlak. To je klíčový rozdíl pro testování.
Můžete ho testovat sluchem. S aktivátorem nebo i akčními členy v diagnostice lze vyvolat cvakání ventilu. Pokud je zvuk nepravidelný, nebo chybí, je to známka problému.
Závady se často projevují jen při vysokém zatížení a tlaku. Testováním při maximálním tlaku, kterého dosáhnete v dílně, donutíte systém k projevu skrytých netěsností, které by se na volnoběh neobjevily.
Velmi často je to způsobeno netěsným ventilem odvětrání nádrže. Po delší době stání se v nádobce nahromadí výpary, které se po startu dostanou do sání a způsobí obohacení směsi. Jakmile se motor ohřeje, lambda sonda začne pracovat a jednotka adaptuje směs, a tím se problém zdánlivě ztratí.
Zatímco starší FSI a TSI motory měly maximální tlak kolem 120-140 barů, u novějších Euro 6 motorů z roku 2015 a novějších je to až 220-230 barů. To klade mnohem větší nároky na těsnost a přesnost komponentů.
Zahrnuté materiály
- Šest diagnostických logů ke stažení
- Skripta a pracovní sešit v PDF
Požadavky
- Základní znalost práce s diagnostickým softwarem VCDS
- Notebook nebo PC s nainstalovaným VCDS
Cílová skupina účastníků
- Autotronici, diagnostici
- Automechanici
- Autoelektrikáři
- Specialisté na automotive IT
- Školitelé a lektoři odborných kurzů
- Studenti technických oborů (SOU, SŠ, VŠ)
Lekce
7 lekcí4h 47m